2012. máj. 27.

A netes vásárlás margójára

Megint eltelt egy hét, anélkül, hogy írtam volna..
Sokáig gondolkodtam, hogy közzé tegyem-e ezt az első felindulásból megírt posztot.
Talán utólag meg is fogom kicsit bánni, mert nem szeretem a "picsogást".
Aztán úgy döntöttem, hogy ha nem emelem fel a szavam, és nem adom ki, hogy mi böki a csőröm, akkor ez egy szálka marad bennem.
Balul elsült internetes vásárlások, avagy milyen a korrekt eladói hozzállás? - szerintem

Mióta van nekem egy paypal accounton, előszeretettel vásárolok én is a neten, elsősorban ebay-ről és külföldi oldalakról. Teszem ezt azért, mert általában itt mindent kedvezőbb áron megkapok, nem kell utána szaladgálni, stb; az előnyöket Ti is tudjátok.
Azonban sokan húzódoznak az internetes vásárlástól: mi van, ha nem küldi el, mi van ha nem olyan, mi van ha nem tetszik?
Nekem ilyen kételyeim eddig nem voltak.
A Coastal Scent-es mizéria is sikerrel zárult. Dióhéjban: rendeltem egy kisebb csomagot tőlük, amit a postán szépen zsebre tett valaki és én már nem kaptam meg. Jeleztem ezt a Coastal Scent-nek és ők szó nélkül visszafizették a vételárat, holott nem lehettek abban biztosak, hogy az állításom valós-e vagy csak vetítek. Magam is meglepődtem, hogy még csak keményebb hangot sem kellett megütnöm.
Ez volt az első olyan eset mikor kicsit megrengett a biztonságérzetem az internetes vásárlásban, de örültem, hogy pozitívan végződött.

Az utóbbi egy hétben azonban rögtön két vásárlásom is rossz érzésekkel zárult.
Az egyik esetben sikerült mindkét fél számára megfelelő megoldást találni, ami legfőképpen az eladó együttműködő készségének volt köszönhető.
A másik esetben azonban maradt az a bizonyos szálka..

Az első esetet bontanám ki először bővebben.
Ebay-es vásárlásaim során szerencsére sosem futottam bele hamisítványokba, eddig.
A szóban forgó esetben Lilash szempillanövesztőt szerettem volna újravásárolni. Sajnos az előző eladó most éppen nem árusított, így túrnom kellett az ajánlatok között. A legrázósabb mindig az eredetiség megállapítása (you don't say?.), amit nagyon megnehezít, hogy szinte sosem eredeti képet raknak be termékfotónak.
Találtam egy darabot, nagyon jutányos, 80$-os áron. Az eladónak 100% pozitív értékelése volt, az ár is kb. abba a kategóriába esett, amiről feltételezhető, hogy nem megtévesztésről van szó, rögtön ment is a kattintás a buy-it-now-ra .
Viszonylag elég hamar megérkezett. A papírcsomagolása eredeti, de a dobozkában lévő tubust már igen elkenődöttem szemléltem, mert már a tapintásra is olcsó műanyag utánzat volt. Eltérő a tipográfia, maga az ecsetkéje is  kis nyominger és az előállító labor sem egyezik.
Miután Hulk-ból némileg visszazöldültem, írtam is az eladónak, hogy akkor ezt most mivel magyarázza?
Nagyon készséges levelet kaptam válaszul, melyben leírja, hogy többen vásárolták már ezt a terméket tőle és eddig semmi probléma nem volt (no persze, mert a többi vevőnek minden bizonnyal nem volt egy eredeti is, összehasonlítási alapként). Sajnálja, hogy én csalódott vagyok és természetesen a teljes összeget visszafizeti...80$-ról van szó, tehát nem kis pénz.
Az még egy másik történet lesz, hogy tényleg vissza fogja-e utalni az összeget..

A második eset pont az előzővel egy napon történt.
Előrebocsátom, hogy el szeretném kerülni azt a látszatot, hogy én akkor most itt bárkit le akarok járatni.
Párhuzamosan szeretném bemutatni kétféle eladói magatartást, hozzáállást.

Egy fürdőruhát vettem ettől a bizonyos blogger lánytól.
A ruha méreteit centiben megadta a blogsale-n; rém amorf méretek voltak. Próba nélkül, számokból én személy szerint abszolút nem tudom megítélni, hogy hogyan fog állni, és ha nem jó max. visszacseréljük. Itt szeretném megjegyezni, hogy azért csaptam le ilyen bátran a fürdőrucira, mert meg sem fordult a fejemben, hogy a reverz tranzakció bármilyen akadályba ütközhet.
Magamból indultam ki, my bad...

Miután felpróbáltam, jeleztem neki, hogy ez így nem lesz jó, szeretném visszaküldeni.
Válaszul csak azt hajtogatta, hogy ő lemérte, hát miért vagyok ilyen buta vevő, hogy így is megvettem? Továbbá, hogy boltban sem veszik vissza, és hogy az ő vaterás vásárlásai során sem adták vissza a pénzét, ha valami probléma merült fel.

Nem tudom Ti hogy vagytok ezzel, de biztos, hogy előfordult Veletek is, hogy utólag mégse stimmelt valami:  nekem mindig sikerült kompromisszumra jutni, ha más nem, vásárlási utalványt kaptam a boltban, plázában.

Tehát most itt állok, az első blogsale-s vásárlással a hátam mögött, kissé letörten.
Az hittem, hogy a magyar berkekben is az a hozzáállás, amit külföldi eladók esetében tapasztaltam. Nagyon-nagyon szeretném hinni és remélni, hogy nem ez az általános.

Időközben a nevezett lány is írt a erről bejegyzést, itt elolvashatjátok.
Enikőnek, és a hasonló mentalitású eladóknak azt üzenném, ha eddig nem tudtam volna egyértelműen kikerekíteni a mondanivalómat:
Igenis van az az eladó, akinek a vevő elégedettsége az elsődleges, nem pedig a profit.
És igenis meg kéne tanulni, hogy nem a vevő van az eladóért, hanem pont fordítva.




8 megjegyzés:

makeupcakes írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Az az igazság, hogy a magyar és a külföldi aukciós oldalak között ég és föld a különbség...épp ezért nem vagyok meglepve ezen a fürdőruhás eseten sem, bár azért ez nem egy Vaterás vásárlás volt, amikor mondjuk adsz az eladónak egy 1-es értékelést, hátha legközelebb mással, másképp cselekszik. Szóval rizikósabb, na...

Az ebayen a negatív értékeléstől félnek, mint a tűztől, épp ezért korrektebbek, mint sok-sok vaterás - tisztelet a kivételnek -, de azért közöttük is akad 1-2 bunkó, aki a Te 7 dollárodon akar nyerészkedni, termékelküldés nélkül. Nekem egy ilyen esetem volt, meg is írtam az eladónak, hogy legyen boldog a 7 dollárjával. :D A többi tranzakció (kb. 25) eddig szerencsére mind rendben zajlott, lekopogom.

És hogy mennyire nagyon a különbségek: párom rendelt a német amazon.comról ausztriai címre egy 300 eurós mobilt. A pénzt levonták, a telefont elküldték, nem érkezett meg, pedig céges címre kértük. Mail ment az amazonnak, újraküldték a készüléket, ami közben visszakerült hozzájuk, de szintén nem kaptuk meg...a vége az lett, hogy egy szó nélkül visszautalták az összeget, nem kételkedtek a szavunkban, nem álltak le akadékoskodni, csomót keresni a kákán.

Hogy a hazai netes áruházak mikor lesznek majd ilyen szinten, arról inkább nem tippelnék. :( A fürdőruhát add el!;)

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@makeupcakes az én párom prohardveren szokott kereskedni és ott érdekes módon sosem volt ilyen, h szartak a vevőre. Pedig ott azért 10-100 ezres tételekről van szó..

Hát még rám se volt jó, nem tudom hol találok olyan embert, akire jó lesz :D

Szemét mód én az ilyen eladókdra morogni magamban, h költse szívgyógyszerre >:-|

samelike írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Ez egy igen tanulságos bejegyzés volt. Én most regisztráltam paypalra eddig féltem a dologtól és egy picit bizalmatlan is vagyok, de most már én is ebay függő lettem és szeretnék pár dolgot. Nagyon megdöbbentett amit írtál, de a külföldi emberek/cégek korrektsége pedig egész példamutató.
Rátérve a bizonyos szálkára, igen is az üzletekbe is visszaváltják az árut vagy ki tudod cseréltetni a blokk ellenében, nekem volt ilyenem, hogy az ajándékba kapott ruha nem volt jó és ki tudtam cseréltetni! Az eladó lány hozzáállása arról tanúskodik csupán, hogy ő minden áron el akarta passzolni a ruhákat és ennyi. Pont a bikini a legkényesebb téma, hiszen ahány ember annyiféle alak a márkabeli különbségekről nem is beszélve; igen is hogy van az hogy az a bizonyos méret nem jó valakinek! Remélem a lányzó végig gondolja azt a tényt, hogy FORDÍTOTT HELYZETBEN mit várna ő! Szurkolok neked, hogy végül kompromisszumra jussatok!
Sajnálom, hogy ennyi negatív tapasztalat ért mostanában... :(

Zsofi írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Nekem is van rossz tapasztalatom sajnos. December közepén licitáltam egy világos barnás műszőrme sálra. 1 hónap után, január közepén meg is érkezett a sál, kibontottam és nem akartam hinni a szememnek, ugyanis RÓZSASZÍNBEN pompázott.. Írtam az eladónak, hogy valami nem stimmel, ha kell be is fotózom. 2 nappal később kicsit gyanúsan tőmondatban válaszolt is, hogy oké, akarok-e újraküldést. Írtam neki, hogy természetesen, és nem fogom lepontozni, csak hát a barna az még jóindulattal sem hasonlít erre. Ismét 1 hónap várakozás, február végén már írtam neki, hogy feladta-e, mert nem kaptam meg, és már lassan tavasz van, úgyhogy ha nem, az sem baj, csak épp akkor kérem vissza a 12 dolláromat. Erre megint tőmondat: igen, feladta. Vártam még 2 hetet, és ezzel nagyszerűen megszívattam magam, ugyanis eltelt 3 hónap, és már nem tudtam reklamálni (eltűnt a lehetőség, hogy üzenjek a termékkel kapcsolatban). Írtam valahogy az eladónak egy személyes üzenetet, amiben leírtam az egészet az elejétől, és hogy utalja vissza a pénzt. Amire persze azóta sem jött válasz..

Amúgy én is szoktam vaterázni is, de múltkor annyira felhúztam magam azon, hogy egyesek ebayről levadásszák a kínai ruhákat 1-2 ezer forintért, majd eladja 4-6 ezerért. Még a képet sem cseréli le, és oda is írja, hogy 1 hónap a beszerzési idő, mert külföldről van az áru. Gusztustalan..

A bikinis dologról annyit, hogy fehérneműt elvileg nem lehet visszacserélni. De amit ír, hogy semmit nem lehet visszavinni "a plázába", az jesszus... igen. kimosott ruhát nem, mert az már hordottnak számít. De fogyasztóvédelmi jogszabályok ide vagy oda, ez kvázi egy használt bikini, amit te "ugyanannyira használtan" visszaadod neki, az nem tudom őt miben károsítaná meg. Gondolom a postaköltséget te állnád (ahogy minden visszárunál a vásárlónak kell). Szóval igazából azt nem értem, hogy neki miért az a természetes, hogy nem veszi vissza a terméket. Igen, vannak ilyen eladók, de azok fel is szokták ezt tüntetni...

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Hát sajnos azt kell mondjam, h ez elég magyar tempó, h tök mindegy, h mik a következmények, mert úgyse lesz hátrányom belőle :-/

Egyébként tényleg gyenguszok a kifogások
1. én is "használtan" vettem tőle
2. "plázában" vásárlás előtt fel tudom próbálni...

@samelike: ezt sajnos elkönyveltem a veszteségek közé :(

@Zsofi: erről a vaterás varázslatról, h ebayos cuccokat árulnak, már én is írtam az ecsetes bejegyzésemnél :-/

dyna írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

A pozitív hozzáállás és reakció jófejség, remélem a gagyi pillanövesztő szérum árát is visszakapod, BEttilány! ;)
Hát, a fent említett lányka nem túl okos (de lehet, h még csak túl fiatal és majd még némi észt is magába gyűjt a sok sminkcucc és mindenféle külsőség mellé?! ;)), remélem el tudod adni valakinek a fürdőrucit! ;)
Már egy másik blogger lánynak is linkeltem egyszer, szimpi oldal, színes kínálattal: http://juicy.mashkulture.net/magyar/category/juicy-market/
(és akkor nem vaterán kell a sok egyszerű ember kérdéseire válaszolnod:))

smink és más írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

jujjjj...

Sokat vaterázok, teszveszezek, ott "oké" ha csere nincs, hisz sokszor kiírja az eladó..bár ha a lemért méretek nem stimmelnek azért ott se akadékoskodnak.

Hamis árura bárki állíthatja, hogy "nem tudtam, nem ismerem" stb, ezért általában az árából következtetek (ezért nem jön össze soha semmi nagy üzlet, mert inkább nem veszem meg, ha túl olcsó-nem hiszem el, h eredeti). fuck..

..bár volt olyan is, hogy közel eredeti áron majdnem megvettem valamit több 10.000-ért, de még az volt a szerencse, hogy személyesen vettem át..hát annyira volt gagyi, hogy 3 méterről ordított.. Megmondom, hogy ne legyen kétség: eredeti bőrként hirdetve egy nyúlós kínai szagú műbőr táska..

no comment..

vasarloikisokos írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

hali
vateráztam én is van egy jogszabály ami nagyjából annyit jelent hogy ha fix áron adta el neked a ruhát akkor ha bármilyen probléma fentáll a termékkel kapcsolatban akkor indoklás nélkül 8napon belül visszaküldheted és az eladónak kötelessége visszafizetni a vételárat

Megjegyzés küldése

Rólunk

Népszerű bejegyzések

Keresés