2012. márc. 12.

Kevert/zsíros bőr 101 / 02 - Tonizálás

Az arcápolás 3 alappillére közül sokáig a tonik volt az számomra, amit nem igazán tudtam hova tenni, nem értettem a funkcióját.
Megmosom az arcom szép tiszta lesz, minek további ingyom-bingyomokkal tisztogatni?!
Ettől függetlenül persze ugyanolyan jóhiszeműen megvettem egy-egy márka pattanásos bőrre ajánlott szettjét, ami rendszerint tonikot is tartalmazott.

Mostanra már olyannyira megbarátkoztam a tonik fogalmával, hogy már saját magam "kotyvasztom" azt.
De mielőtt nagyon előreszaladnék és megosztanám a titkos főzet receptjét, álljon itt előtte, hogy szerintem milyen célt is szolgál tulajdonképpen a tonik.

KRITÉRIUMOK
Véleményem szerint a tonik elvileg segíti a pórusokban megragadt szennyeződések és felesleges olaj eltávolítását.
Antibakteriális hatása révén elpusztítja a bacikat. Régi Clean&Clear-es reklám: a bizonyíték a vattakorongon látható: és a vattát összekenték valamiféle faggyú-, és mitesszer keverékének tűnő szmötyivel, ami azt hivatott demonstrálni, hogy mostmár aztán a pórusaid hűde tiszták lettek.

Felfrissíti a bőrt és "összehúzza" a pórusokat.
Ez az "összehúzza a pórusokat" duma akkora nagy szemfényvesztés, hogy simán lehetne reklamálni a fogyasztóvédelmi  hivatalban. Ugyanis ilyen nem létezik. Egy egyszerű folyadék nem tudja megváltoztatni a bőrünk alapvető jellemzőit. Persze egy jó tonik használata után észrevehető, hogy némiképp mintha finomodnának a pórusok, de én eddig egy termékkel sem találkoztam, amelynek ezen hatása permanens lenne.

TERMÉKEK
Az előző postban már kellőképpen savaztam egy sort a drogériában kapható, magasabb árkategóriás márkákat. Nem rombolnám tovább a renoméjukat, aki kíváncsi, az úgyis megveszi.
Nem hiszem, hogy ebben a kategóriában lenne új a nap alatt.

Tini Tonik
Van olyan aki még nem próbálta ezt a csudafinom illatú tonikot? Ha eddig még nem, akkor most se szaladjon hanyatt-homlok a legközelebbi Rossman-ba, mert a finom illatán kívül semmi egyéb említésre méltó tulajdonsága, hatása nincs.

Aknesol
Ez a legkegyetlenebb, még drogériában, recept nélkül is megvásárolható lötyi.
Igaz, ami igaz: nagyon hatékony a pattanások ellen, de elképesztő mértékben szárít!
Csakis helyileg, közvetlenül a pattanásra kenve ajánlom.

És itt ki is fújt a tudományom. Ezek jutottak eszembe, ezeket volt alkalmam letesztelni pattanásos-pályafutásom alatt.

A következőkben írok pár sort a jelenleg használt praktikáimról

Almaecet, citromos víz
Mostanában alapvetően két dolgot használok. Az egyikkel nem kell bíbelődni. Bemész a boltba, leemeled a polcról és arcmosás után egy kis mennyiséget ráöntesz a vattára/vattakorongra és áttörlöd veled az egész arcod.
Ez nem más, mint az almaecet.
Feltételezem, most elkerekedett a szemetek és talán el is fintorodtatok?! :)
Ez a B megoldás a házi főzetem után.
Az ok, amiért használom, teljesen egyszerű: olcsó és az összes kritériumnak megfelel: tisztít, frissít, antibakteriális hatású.
Savas kémhatásának köszönhetően enyhén hámlaszt, anélkül, hogy szárítana. Felfedezni véltem/vélem, hogy mióta használom kis mértékben csökkent a bőröm szarusodásának üteme.

Ha nagyon zavarna a meglehetősen átütő és nem éppen kellemes szaga, akkor 10 perc után nyugodtan le lehet öblíteni. De ez az szag szerencsére 5 perc alatt elillan.
Első 3-4 alkalommal nagyon csípni fog (sikítanak a bacik) és biztos, hogy a bőrötök is eléggé ki fog vörösödni. Ennek a vörösségnek azonban el kell múlnia fél-egy óra alatt.
A T-zónán kívül eső részeket nem is feltétlenül szükséges megszadizni vele.

Barátságosabb verzió a citromos víz. Kellemesebb az illata, antibakteriális és megfelelő arányban hígítva nem irritálja annyira a bőrt, mint az almaecet.

Így lehet elkészíteni:
Facsarj ki 3 citromot és szűrőn keresztül öntsd fél liter, előzőleg felforralt vízbe.
Élvezeti értéke különböző illólolajok hozzáadásával fokozható. 10-15 csepp levendula vagy teafaolajat adagolj a citromos keverékhez.

Csalános tonik
Ez lenne az én házi készítményem, aminek köszönhetően lassan, de biztosan elég szép változások mentek végbe a bőrömön.
A csalánról biztos mindenki tudja, hogy méregtelenítő hatása van. Léböjt kúrákban is sokszor lehet vele találkozni.
Mindemellett van még egy olyan hatása, amit egyaránt kívülről és/vagy belülről alkalmazva is csökkentheti a pattanásokat: ez nem más, mint  a DHT blokkoló mivolta.
A DHT vagyis a  dihidrotesztoszteron nevű androgén, azaz férfi hormon a tesztoszteronból keletkezik és  hatását tekintve sokkal-sokkal erősebb, mint maga a tesztoszteron.
Többek között ez a hormon felelős a férfiak kopaszodásáért és nők esetében is (lehet) a hajhullás kiváltó oka.
Ez az egyik legpotensebb nemi hormon és ha valami miatt a szervezetünk a tesztoszteronból túl sok DHT-t állít elő, akkor a hajhullás mellett csúnya bőrrel is szembesülünk.
Számos növény van még a csalánon kívül, amely blokkolni tudja a DHT receptorokhoz való kapcsolódását, így megakadályozva annak előnytelen hatásait. Ezeket egy külön írásban fogom bemutatni.

No, most már egészen kiművelődtünk a DHT-vel kapcsolatban, akkor ideje akcióba lendülne ellene egy kis csalános főzettel.
Az én receptem:
2 evőkanál csalánlevelet
2 evőkanál édesgyökeret
leforrázok fél liter vízzel és egy éjszakán át állni hagyom. Másnap 3-4x átszűröm, adok hozzá 2 evőkanál sima ecetet (almaecettel vagy citromlével is helyettesíthető) és végül cseppentek bele egy kis nyugtató hatású, gyulladáscsökkentő levendulaolajat is, amitől nem mellesleg nagyon jó illata lesz :)

Az édesgyökér helyettesíthető kamillával vagy borsmentával, de akár ki is lehet hagyni.


ÖSSZEFOGLALÁS: A tonik tipikusan az a kozmetikum, amire nem érdemes pénzeket áldozni, mert alapvetően nem ezen fog múlni a pattanástalanító hadművelet sikeressége.
Az otthon elkészíthető tonikok is legalább olyan hatásosak, azonban a bolti társaikkal ellentétben pontosan tudjuk, hogy mi került bele.
Ha az arcápolási rutinból kihagyjuk ezt a lépést, akkor sem dől össze a világ, de az tény, hogy egy jó tonikkal lehet eredményeket elérni!

6 megjegyzés:

Carmenesque írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

De jó! Egy ideje nem használok tonikot, mióta elfogyott az utolsó nem érzem, hogy hiányozna. A receptek nagyon jól hangzanak, van is itthon almaecetem, meg teák is, úgyhogy ezeket biztosan kipróbálom!

Nóra írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

jöhetnek a házireceptek,köszi a jótanácsokat! ;)

Thündérke írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Én se használok már rég tonikot, vagy is elfeledkeztem, hogy van, így nem használtam és nem is hiányzott... nemrég viszont előkerült, van benne még egy kicsi azt elhasználom, és good bye örökre :D

smink és más írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

jujjj, ez nagyon jó téma!
Én is használtam tea főzeteket toniknak, de a minden este elkészíteni dolog annyira nem jött be :-(..illetve nagyon hamar megbuggyan..Ecetet nem raktam bele, lehet azért?

Aknesol amúgy már lassan egy éve hiánycikk, sehol sincs:-( pedig tényleg brutál jól lehúzta a ragyákat..igaz minden mást repedezettre szárított..pl a jobb kezemet is, amibe a vattát tartottam:-)...hmm írok is róla gyorsan..

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

akkor az ecet lesz az!
Egyszer lefőztem egy nagyobb adagot és ecet nélkül suvasztottam a hűtőbe....hát ne mondjam, mikor kiöntöttem már szinte élő organizmus úszkált az üvegben xD
Ecettel semmi baja :)

Viktória Nagy írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy ezt a csalános házi tonikot, ezt frissen szedett csalánból kell, vagy jó a szárított is (pl .teafilterben ami van). Mert én teafilterből készítettem.:)

Megjegyzés küldése

Rólunk

Népszerű bejegyzések

Keresés