2012. márc. 18.

Japán tusok: Dolly Wink & K-Palette

Egy precízen kivitelezett tusvonal szép befejezése egy szemsminknek, de önmagában is megállja a helyét.
Én, mióta kapcsolatba kerültem a sminkek világával csak szemceruzát használok - szégyen, nem szégyen.
Volt egy-két béna próbálkozásom folyékony tussal, ami rövid idő alatt képes volt nagyon felbosszantani, mert mindig a szempillámra is ragadt.
Aztán mikor a bb krémek által megnyílt egy ajtó a távol keleti kozmetikumok felé, sok, nekem újnak számító termékkel találkoztam.
Az egyik érdekes dolog volt a japán tus, ami nélkül elképzelhetetlen egy valamire való japán-koreai-fülöp szigeteki stb. lány sminkes felszerelése.
Sok tesztek végigböngésztem, hogy melyikről van a bloggertársadalom jó véleménnyel.
Ezzel a két névvel újra és újra szembetalálkoztam, így nem maradt más hátra mint....költekezés, ismerkedés, véleményalkotás.

Mielőtt nekiveselkedek az értékelésnek, előtte álljon itt egy kis elmélkedés-elmélyedés a tusok világában, amiben nyugodtan kijavíthattok, sőt, ha hülyeséget írok, lécci szóljatok rám! :)


01. Ecsetes tus: ilyen pl. a sokak által fanolt Lovely tus. A kupakja egy szörökből álló kis ecsetben végződik.
Előnye, hogy nagyon szép éles vonalat lehet vele húzni. Hátránya, hogy elég nagy gyakorlottság és kézügyesség kell hozzá (mondjuk ez mindegyik tusra igaz) és kontúr húzása közben újra és újra bele kell mártani az ecsetet a kis bödönkébe.
A tini koromban történt balul elsült próbálkozások után nem nagyon hoztak lázba ezek a fajta tusok, de a Lovely félét annyira dicséritek, hogy lehet hogy rábeszél magam :)



02. Tusfilc: szerintem ez a legkönnyebben használható változat. Filctollhoz hasonló az applikátor része és használat közben nem kell az újramártogatással veszkődni.
Azonban néhány használat után megtompul a hegye és használat közben elkezd kifogyogatni a festék. Emiatt a vonalat többször újra kell húzni, aminek a vége az lehet, hogy az eredetinél vastagabb, rondább tusvonal lesz az eredmény.
Arról már írtam, hogy a NYX felt tip liner-rel jól behúztak a málnásba, azonban az Essence tusa, azzal a kis szépséghibával, hogy rém hamar elkonyult a hegye, egész kellemes meglepetést okozott.



03. Szivacsos tus: Nem tudom, hogy ennek mi a hivatalos neve, de nekem ezen a néven futnak azok a tusok, amelyek szivacsos applikátor heggyel rendelkeznek.
Egyszer, régen volt alkalmam ilyet kipróbálni. Az volt az észrevételem, hogy az applikátor eléggé ruganyos volt, nem volt ellenállása, elferdült, mikor a szemhéjamra nyomtam és ez eléggé megnehezítette a használatot.
Legutóbb a Maybelline jött kis ilyen fajta tussal.
Ti próbáltátok ilyen fajta tust?



04. Zselés tus: ez az a fajta tus, amiről abszolút nem tudok állást foglalni, ugyanis még nem sikerült kellőképpen megfertőznie a nagy hájpnak...az Essence géles tusát szívesen kipróbálnám, de sosincs fekete színben, mikor épp rászánom magam a vásárlásra.
Használatában sok hasonlóság van a folyékony-ecsetes tussal, azzal a nagy különbséggel, hogy maga a festék szilárd-puha halmazállapotú és ennél fogva sokkal tartósabb folyékony társánál.
Már minden valamire való márka piacra dobta a saját verzióját és nő legyen a talpán, aki igazságot tud tenni, melyik a legjobb.
Személy szerint én egy picit macerásnak találom a használatát, mondjuk egy jó kis tusfilchez képest.
Nektek mi a tapasztalatotok?



05. Japán tus: ennek a tusnak az a "különlegessége", hogy ötvözi a fentebb felsorolt versenyzők jó tulajdonságait.
Az applikátor szőrőkből álló ecset, amelynek a nagyon pontos kivitelezésben van szerepe.
A ceruzaformájú megoldás jól kézre esik. Belsejében folyékony festék van és használat közben nem fogy ki belőle a kraft. A legszebb, hogy tartós és nem pereg, mint ahogy azt a tusfilc pajti előszeretettel elköveti.
Ez a szépen csengő márketing duma.
A valóság pedig?!....



K-Palette & KOJI
1 Day Tattoo & Dolly Wink eyeliner
japán tusok


Csomagolás
Igazán igényes műanyag csomagolásban érkeztek, utazás közben egyáltalán nem deformálódott el egyik sem.
Szerintem nem okozok meglepetést azzal, ha azt írom, hogy a Dolly Wink már csak ránézésre is egészen elvarázsolt: rózsaszín-masnis-pöttyös = szívderítő látvány :)
A K-Palette tushoz pedig kaptam egy eléggé meredek kinézetű műszempillát for free.
Lehetelen nem szeretni! A csomi kevésbé fanzáziadús, dehát egy smincuccot nem elsősorban a csomagolásáért szeretjünk.
Ebben a körben a Dolly Wink az abszolút győztes.


5 / 5

Használat
A reklámízű felvezetésben foglaltakat kivétel nélkül hozza.
De!
Olyannyira érzékeny kis eszköz ez, hogy használata közben minden idegszáladdal összpontosítani kell, mert elég egy APRÓCSKA, félrecsúszott mozdulat és rögtön mehet az egész mű a sminkeltávolító törlőkendőre...vagy bazivastag tusvonalat húzol, hogy kiegyenlítsd a hibát.
Jó-jó ez elég drámai, de tényleg nem szabad vele hibázni, mert nagyon élénk, mélyfekete színe van a festéknek, és mivel tűhegyes az applikátor, így elég könnyű elpöttyenteni egy-egy oda nem illő vonalkát.
Intenzív a színe, viszonylag gyorsan szárad
További előnye még, hogy a festék nem szalad szét a bőr felszínén és egyáltalán nem cserepesedik, ha ráhúzok egy következő réteget. Hegye természetesen nem tompul.
Az, hogy kiszárad, szinte elképzelhetetlen, mert a toll belsejében van egy kis golyó; használat előtt mindig fel kell rázni, hogy magához térjen :)
Fényesre szárad, amit én nagyon utálok.
A biztos kezet igénylő használat mellett a fényes finis a másik ok, amiért viszonylag ritkán veszem elő.

Ezek a megállapítások mindkét termékre vonatkoznak.

4 / 5

Tartósság
A K-Palette tus "alcíme": 1 Day Tattoo. Ennek fényében vízállóságot ígér. Tetoválás esetében ez a minimum, azt hiszem.
Szóval, hogy tényleg bírja-e a kiképzést 24 órán keresztül, azt nem tudom. A folyó csapvíz azonban nem hatja meg. A hideg csapvíz.
Azért fontos ezt kiemelni, mert meleg csapvízzel könnyen lemosható. Az izzadtságot mégis állja...nem tudom ezt hogy hozták össze, de ügyes!

A Dolly Wink nem kecsegtet vízállósággal. Ennek a terméknek a fő vonzereje Tsubasa Masuwaka. Persze ez nem elég ahhoz, hogy elcsavarják a japán lányok fejét, ha nem lenne jó.
És tényleg jó! Simán van olyan tartós, mint a vízálló K-Palette.

00. Kiindulás: a K-Palette szívecske kissé elkenődött, nyomi voltam rajzoláskor
01. Fürcsitájm!
02. A vizecske után nem látszik semmilyen változás - kicsit hagytam megszáradni, mielőtt nekiálltam a dörgölésnek
03. Jó sok dörzsi után a K-Palette szivecske hamarabb megadta magát
04. Még több dölzsölés és a Dolly Wink masni is felismerhetetlenné maszatolódott

5 / 5

Ár
  • K-Palette: a pretty&cute-ról 16$ =3500 HUF
  • Dolly Wink az ebay-ről 12$ = 2600 HUF
4 / 5

Pozitívumok
  • jól pigmentált, élénk fekete
  • igggazán vékony, precíz tusvonal készíthető vele
  • tartós, tartós, tartós

Negatívumok
  • nagy gyakorlottságot igényel a használata
  • csak külföldön kapható
  • a K-Palette tus kicsit túlárazott

ÖSSZESEN

Mostanában kezdek ráérezni, hogy mi az a technika, amivel viszonylag hibamentesen tudom kihúzni a szemem. De a fényes finis továbbra is zavar...

Ajánlom mindazoknak, akik szeretnének csodaszép és pontos tusvonalat és nem rettenek vissza egy kis kihívástól :)

12 megjegyzés:

Annie írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Ahh!! Dolly Wink-re pályázom én is egy ideje, de sajna béna vagyok az Ebay rendeléshez :D pedig csináltattam internetkártyát is XD

Ani smink és köröm írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Wow, ez nagyon tetszik :)

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@Annie Ha szeretnél, akkor szóljál és megoldjuk ;)

@Ani smink és köröm Nagyon szupi kis cucc. Megpróbálkozom sminket készíteni vele és hozok róla képecskét :]

samelike írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Juhj, nagyon tetszenek!!!! Én még nem is olvastam róluk, kár hogy ilyen bonyesz beszerezni :S
Nekem van Maybelline zselés tusom, de nem a szívem csücske, lehet ha normális ecsetem lenne akkor jobban szeretném. De én valahogy nem tudom mind a két szemem egyformára kihúzni. Nekem a Lovely tusa vált be a legjobban, ha vékony/ha vastag vonalat akarok húzni, a tartósságával se volt soha gondom. Az Essence tusai pedig nálam nem szerepeltek túl jól sajnos, pedig a régi szériából volt ecsetesem is aminek a színét imádtam de a hosszú ecsettel meggyűlt a bajom mindig.
Valahogy a filces tusokat mindig elkerültem, mondván, hogy hamar beszáradnak meg nem is biztos hogy a kezemre állnának. :D

Annie írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Annie írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Félreírtam :D nah szóval

Paphu ezt komolyan mondod? :OOO *_* :')
Majd akkor nézelődök Ebay-en. A Japán mániám miatt már kb. 1 éve csak nézegetem a japán beauty blogokon, hogy mindenki Dolly Wink cuccokat használ o_O , de jó lenne egy saját uhuhhu..
Mivel anyum pont ma lepte meg magát egy parfümmel, ezért most rajtam a sor :D muhaha

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@Annie persze, h komolyan :)
Nézelődj annál az eladónál, akit belinkeltem, mert ő tuti eredeti cuccokat árul ;)

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@samelike nekem is elsősorban az ecset a mumus a géles tusoknál :]
És egyébként vízvonalon kipróbáltad már a Maybelline, h ott tartós-e?

dyna írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Én fél éve vettem meg életem első tusát, egy essence zselés barnát, és azóta már van belőle lilám és 299-ért egy zöldet is beszereztem melléjük. Ezek után már sejthető, h nekem szuperül bevált. Pedig nagyon finnyás vagyok a szemfestékekkel, általában a hiperszuper biztos dolgokkal kenem csak magam ki, mert ki tudja, h mikor tör rám egy véletlen kis pityergés, aztán ciki lenne ha az összes festék a szemem alatt leledzne.
Az essence ferde ecsetét használom hozzá, macerás vele ugyanolyanra húzni, legalábbis én mindig vagy 10 fülpucit elhasználok, mire ugyanolyan kunkorodó/egyenes/cicás vagy milyen lesz a két vonal vége, de megéri a macerát. A napokban némi pszichológusos pityergés után még egy esti iszogatós-biliárdos estét is simán átélt az én kis lila vonalam, végig tökélesen mozdulatlanul lapult a szemhéjamon.

Tehát én ezt ajánlom, szívből. Olcsó is, több színben kapható. Még évekkel ezelőtt próbálkoztam egy barátnő sima tusával (amilyet neked is átpasszoltam) meg egy tusfilccel is, nah ezekkel aztán ügyesen kéne bánni, nekem nem jött össze. Viszont ecsettel szerintem sokkal kevésbé lehet hibázni. ;)

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@dyna érdekes, h Neked meg pont az ecset vált be :)
Természetesen első dolgom volt kipróbálni a tust, amit adtál ;) Annak ilyen szivacsos vége van. Nem rossz amúgy, csak hiába húzom le a bödönke szélén, mindig kicsit trugymákos marad a hegye és nem tudok vele egyenes vonalat húzni.
Pedig amúgy csillám poros, úh nyerő lenne nálam *___*

Múltkor megtapiztam egy essence tust. Sztem aznap vki hevesen szidhatta a felmenőimet, h az egyetlen érintetlen tusba belemásztam :->

Katalin írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Szia!
De jó hogy írtál róla,már nézegetem egy ideje mindkettőt,de mindig halogattam,és az is jó hogy linket is tettél be,igy tutira mehet az ember:-)
Fürcsitájm!!!!!!:-) ez nagyon jóóóó

Nóra írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

essence zselés tusokat én is csak ajánlani tudom!! :) sokszor nincs idegzetem másféle tushoz,ez tökéletes:D

Megjegyzés küldése

Rólunk

Népszerű bejegyzések

Keresés