2012. jan. 9.

Kevert/zsíros bőr 101 / 01 - Arctisztítás

A tinik jórésze szenved a zsíros bőr okozta mittesszerektől, (gyulladt) pattanásoktól, egyeletlen bőrfelszíntől.
Én sem voltam ezalól kivétel. Szerencsére a csúnya, piros pattanások korszakából már kinőttem. Azonban a bőröm nem lett egycsapásra hibátlan babapopsi, ahogy azt én kis romantikus-naívan elgondoltam.

A legkétségbeesettebb korszakomban, mikor a gyulladt pattanások olyan mértékben átvették a főszerepet a fejemen, hogy mikor kimentem az utcára és valaki rám merészelt nézni, csak arra tudtam gondolni, hogy: ó a büdös...na ez is azt a ronda nagy dudort, nézi az arcomon...bú :(
Nagyon meg tudja tépázni az ember önbizalmát egy-egy elburjánzott példány, pláne ha még több is az arcunkra pofátlankodik! :(
Tehát ebben az időszakban olyan kétségbeesett voltam, hogy még a háziorvosnál is kilincseltem fogamzásgátlóért.
Tisztán emlészem, hogy előtte olvastam a Bravoban (LOL), hogy Sarah Michelle Gellar-nak is az antibébi oldotta meg a pattanás-problémát. Nosza hát akkor itt egy újabb "fondorlat" a számtalan kipróbált és kudarcott vallott arctisztítók, tonikok és krémek hosszú sora után, amit nekem ki KELL próbálnom.

Ő itt Katy Perry, nem SMG :)

Persze a házidoki a "24 éves korod után majd elmúlik vagy ess teherbe" sorok kíséretében elhajtott a bánatba.
Így maradt a további szenvedés, szégyenkezés és a várakozás, hogy egyszer csak jobb lesz.

Hát ez a 24. életév nem tudom miféle bűvös szám lehet, ki és mi alapján voodoozta ki, de elmaradt az a reményteli hatás, hogy este lefekszem 23 évesen és másnap, mire felébredek: csiribícsiribá, minden mitesszer, bőregyenletlenség és a zsíros bőr a feledés homályába vész.

Szedtem fogamzásgátlót 2 évig, de mindenkit nagyon szépen megkérek, ezt a módszert itt és most felejtse el. Sokkal több bajt okoz, mint hasznot és akinek a szervezete nem működik túl harmonikusan, értem itt ezalatt, hogy a pattanásokat elsősorban a megzuhant hormonháztartás okozza; nos, nekik/nekünk sokkal nehezebb kikecmeregni a fogigátló által hátrahagyott felfordulásból.

Az évek során megtanultam néhány olyan praktikát, amivel segíthetek a bőrömnek és magamnak is. A bőrömnek, hogy jobb kondícióban legyen és magamnak, hogy  jobban érezzem magam és magabiztosabban léphessek ki az utcára.

Ha idáig eljutottatok az olvasásban, GRATUTÁLOK! Bár úgy sejtem, ez egy olyan téma, ami sajnos sokakat érint, és az érintettek hozzáállása a problémához kb. olyan mint az enyém: (majdnem) akármit, csak használjon! :)

Ebben a pár részes minisorozatban szeretném bemutatni saját tapasztalataimat. Először csak az arcápolás szentháromságáról, az arctisztítóról, tonikról és krémről akartam írni kiegészítve egy kis pakolás-ajánlással, de aztán eszembe jutott, hogy ez a téma pár terméknél azért messzebb mutat: ott van a kozmetikus, a táplálkozás-életmód, házi praktikák és a végső esetre maradt "nem hétköznapi" megoldások. Ezek is mind-mind szorosan a témához tartoznak, így talán nem bánjátok, ha ezeket is felvettem a repertoárba:)

Tehát vágjunk is bele és kezdjük az elején: az arctisztítással, mivel az arcápolási rutint is ezzel a lépéssel indítjuk.

kép forrása: google


Alapvetően 2 (+1, ami így utólag jutott eszembe) kritériumnak kell megfelelnie egy zsíros-pattanásos bőre való kozmetikumnak. Ezek a feltételek nem csak az arctisztítóra vonatkoznak, hanem a tonikra és a krémre is úgy nagy általánosságban.
Lássuk csak:


KRITÉRIUMOK
1. Egy jó arctisztító egyik ismérve, hogy semmi esetre sem száríthatja túl a bőrt, ugyanakkor kíméletesen de hatékonyan tudja eltávolítani a szennyeződéseket és a képződött faggyút(többletet).
Tehát az a tanács, miszerint zsíros bőrre használj (baba)szappant, mert az jól leszárítja a pattanásokat, a legrosszabb "jótanács" és az egyik legsúlyosabb baklövés, amit elkövethetsz.
Ideig-óráig ugyan valóban szép matt lesz az arcbőröd, de ennek oka, hogy a szappan olyannyira legyalulja a bőr a természetes és szükséges olajtartalmát, hogy utána háromszoros erőbedobással igyekszik majd pótolni a minimális-nélkülözhetetlen faggyút és ez újabb pattanások kialakulásához vezet..
A bőrnek azért van szüksége valamennyi faggyúra, mert az hidratálja a bőrt és védőréteget képez.

2. Nem árt, ha antibakteriális-gyulladáscsökkentő hatással bír. Azt hiszem ez a jellemző nem szorul különösebb magyarázatra.

+1. Ne irritálja a bőrt. A pattanások olyan elvadultak lehetnek, hogy néha szabályszerűen fájdalmat okoznak.
Ilyenkor a legutolsó dolog, ami hiányzik, hogy valami agresszívebb cuccal sokkoljuk a bőrt.
A kevert/zsíros bőrre amúgy is jellemző az érzékenység, ezért jó elkerülni a durvább kemikáliákat.

A reklámokban általában a fent leírt a varázsigékkel próbálnak minket vásárlásra ösztönözni.

TERMÉKEK
Tinikomotól kezdve mostanáig jónéhány terméket kipróbáltam, amik a legtöbb esetben nem váltották be a hozzá fűzött reményeket: L'oreal, Garnier, Neutrogena, Clean&Clear, Vichy, Avon, Proactive Solution, La Roche néhány terméke.
Ezekkel általában mind ugyanaz a probléma merült fel: szárítottak. Csodálatosan nézett ki egy-egy vörösen világító pattanás a hámló-kiszáradt bőrömön.


A Lush szénszappanját édesgyökérrel is próbáltam. Erről jó véleménnyel vagyok, de méretéhez képest drága.

Sószappanhoz is volt szerencsém, olcsó volt én meg kiváncsi.
A sószemcsék össze-vissza karcolták a bőröm és brutálisan szárított.

A sószappant egy újabb szappan váltotta
Rossmannban is DM-ben is fellelhető Yamuna márkájú, kézzel készített teafaolajos szappan. Kapható kamillás és levendulás változat is. Ezeket nem próbáltam, de mindenbizonnyal éppen olyan jók, mint a teafaolajos társuk :)
Áruk kb 500-700 Ft körül mozog, nem emlékszem pontosan.

Most a levendulás van tesztelés alatt

A teafaolajos szappannal elégedett voltam. Olyan jól szuperált, hogy a párom elszerette tőlem.
Persze ezt csak azért tehette meg, mert a Zamian kakaós maszk mellé megrendeltem a szappanokat is a jutányos ár miatt.
Tehát most a Zamian féle kakaós és kaméliás szappanokat használom. Ezeket is nagyon szeretem. De a teafaolajos szappanhoz képest én nem érzek túl sok különbséget teljesítményben.



Összegezve: érdemes természetes alapanyagokat tartalmazó arctisztító mellett dönteni. Jó választás lehet az illóolajos szappanok.
Zsíros/kombinált bőrre elsősorban a kamillás, levendulás és teafaolajos szappanokat ajánlom, antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatásuk miatt, továbbá illóolajtartalmuk révén táplálják a bőrt, szabályozzák a faggyútermelést anélkül, hogy szárítanának.


Az általam fényezett teafaolajos szappant az a kritika érte a krémmánián, hogy nem szünteti meg a mitteszereket.
Hát, kéremszépen hiú ábránd egy szappantól ekkora  bűvészmutatványt elvárni.
Ha a mitesszerek egyszer már  a napvilágra dugták a fejüket, akkor csakis mechanikai úton távolíthatóak el!

Itt a végén szeretném leszögezni: ezek csakis az én tapasztalataim. Ami nekem működik, nem biztos, hogy mindenki másnak is.
Az a rúzs, amelyik nekem jól áll nem biztos, hogy neked is :)

Mindazonáltal remélem, hogy tanácsaim segítenek eligazodni.
A következő részben a tonik-témába fogok alámerülni.

19 megjegyzés:

Coco - Chanel írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Oh, én nagyon örülök ennek a sorozatnak, hasznos dolog :)
A teafaolajos szappannal majd bepróbálkozok szerintem, mert pont most olvastam, hogy szupi dolog a teafaolaj makacs pattanásokra is. A tonikos részt is nagyon várom, mert azt is most szeretnék venni. *Chanel

Nóra írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

nagyon jó kis poszt-sorozat lesz ez ! :)

Annie írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

nekem is teafalolajos szappanom van, (+kevert, zsíros bőröm) de a szappan nálam annyira kiszárította a bőröm, hogy nálam is a száraz bőr plusz vörös pattanás effekt lépett érvénybe. Anyum mondta, hogy a teafaszappan szerinte nagyon leszárította és hogy kenjem be valami olajos krémes dologgal. Bekentem az adott részt vastagon ilyen uborkapakolás nevezetű nagyon zsíros krémmel, és sokkal jobb lett a helyzet.
De mondjuk más a helyzet a teafaolajos kencével, ami csak ilyen lötty, na az tényleg beválik a csúnya pattikra. Lehet kapni az oriflame-ben is meg bioboltokban. Nem tudom hogy szappan formában miért szárít ennyire :/

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Örülök, h tetszik nektek :)

@AnnieAnnie, konkrétan a postban írt szappan volt a bűnös vagy vmi oriflames izé, ami "nyomokban" teafaolajat is tartalmaz, hüm? :)
Mert ha ez, akkor kiegészítem a bejegyzést az észrevételeddel.

dyna írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

csudajó sorozat, most nem olvastam még végig, mer percek óta ígérgetem, h nekiállok vacsit főzni, úgyhogy le kell lőnöm a gépem, de azt mindenképp le akartam írni, h anyukámnak anno tényleg a fogamzásgátlós módszer vált be, elég problémás bőre volt szegénynek (amit a kozmetikus a huszas évei elején még jobban el is "rontott" mindenféle kezeléssel). 49 éves koráig szedte a bogyót, tény, h a diane32 erősebb hormontartalmú, érettebb nőknek való készítmény, de sokkal jobb volt a bőre.
és egy barátnőm nővérének is bevált, valószínű tényleg problémás bőrre ill. olyan jellegű bajra hatásos tud lenni...
nah, hussss

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@dyna remélem már készül a vacsi :D
És miután abbahagyták mi volt?
Mert amíg szedi az ember, persze, helyre teszi az arcberendezést de utána....tudom miről beszélek, civilben hormontanácsadó vagyok.
És egyébként már léteznek biztonságosabb módszerek, amik nem avatkoznak be olyan brutálisan a hormonháztartásba. Csak ugye a dokinak egyszerűbb felírni egy receptet, mint utánajárni és kideríteni a probléma okát.
Bocsánat, én enyhén szólva dokiellenes vagyok, nagyon sok kárt okoztak nekem...

Lotti írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

:D :D jól szórakoztam,miközben olvastam:) igazad van, jó ez a poszt sorozat... várom a folytatást! :)

amúgy, én is preferálom a teafaolajos termékeket, nekem ez tartja rendben a bőröm, meg egy kis borsmenta, serkenti a vérkeringést.
Szappan én is veszek,de a levendulásat mert imádom az illatát :)

Annie írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Nekem a bioboltokban található zöld szappan volt a fő bűnös. (nem ez az ovális alakú) enyém ilyen sötétzöld és növények vannak benne.
Teljesen kiszáradt a patti körül a bőröm, az orrom pedig rémesen elkezdett tőle száradni.
Az oriflame-es teafaolaj kicsit gyengébb, én a Tebamol nevezetű lötyivel kenem, az nem szárította annyira mint a szappan.
Ráadásul a szappan egy idő után érdes volt és nagyon csikarta az arcom. ://

dyna írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Nah, végigolvastam, most explorerrel nyitottam meg, rmeélem a kommentem is elküldi.
A Yamuna termékcsalád szívszerelmem, egyrésztmert magyar cég, másrészt mert istenkirályok a szappanjaik, mi már egy jó ideje csak ezeket használjuk kézmosásra. Persze azért néha nem bírok otthagyni 1-1 folyékony szappant, de utólag otthon mindig rájövök, h nem kellett volna. Én a hidegen sajtolt verziót veszem, a herbaházban sokkal olcsóbb, minden pesti lánynak ajánlom!
(www.herbahaz.hu, az 1-es vili vonalán van, a Hős utcánál)
Fogamzásgátlós téma: igazából egyik esetnél sem tudok hosszútávú tapasztalatot mondani, mert anyukám sajnos mindjárt egy éve, azaz másfél évvel a bogyó abbahagyása után váratlanul kiderült, h leukémiás, kórházba került, majd 4 nap múlva sajnos fel is adta a küzdelmet. De ezalatt a rövid idő alatt az agresszívabb patik egy része visszajött, a Vichy Normadermje egy picit talán enyhített az állapoton, de szinte mindig volt szegénynek 1-1 darab, általában az agresszívabb verzióból.
A barátnőm nővére meg külföldre költözött, de közben szült 3 gyereket is, látszik a pofiján, h szebb lett, de nem tudom, h a szülések közrejátszottak-e benne, mármitn az anyaság okozta óriás hormonváltozások vagy talált más megoldást esetleg kint Németországban.
Jól hangzik a civilben hormontanácsadóság, írhatnál ezzel kapcsolatos posztot is néha, biztos sokunkat érdekelné, mi minden függhet össze ezzel. ;)

dyna írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

És dobj nekem légyszi egy mail címet a tothdynaKUKACgmailPONThu-ra, mert ellened is merényletre készülök! ;) Köszi

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Igenis, hölgyem!

jaj drága Dyna. Ezt még olvasni is szomorú volt :( Fogadd részvétem. Bár ha jól sejtem, akkor ez nem mostanában történt, h ilyen "könnyen" tudsz róla beszélni.
A Vichy krémben cink van. Az tartja vmennyire kordában a pattikat.

Fogok majd irkálni a hormonos dolgokról, pl legközelebb a tonikos témába is fogok majd csempészni egy picit.

Meg tervezek a hajhullásról is írni hajmeresztő dolgokat :D :)

dyna írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Hát, jövő héten lesz egy éve, h mindez kiderült és bekövetkezett. :( Fogalmazás közben még pityergek meg hát amúgy is sokszor, igaz én világ életemben ilyen kis meghatódós lány voltam. Nehéz az anyó nélkül, remélem ti csak sok-sok év múlva tapasztaljátok meg ezt a hülye űrt. Tessék örülni nekik, nah meg kimutatni! ;)

Hajhullásos posztot nagyon várom, e téma nekem évek óta aktuális sajnos, az elmúlt egy évben picit intenzívebben, szedtem is rá most revalidot, két kúrányit, de nem éreztem semmiféle javulást, most a ricinus+olívaolajos pakolásban bízom, még csak egyszer alkalmaztam, de mintha picit már most kevesebbet hagynék el. Szóval bizakodom és kíváncsian várakozom. ;)

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

ok, akkor növelem a hajhullás téma prioritását :)

Én finoman szólva nem szeretem az anyámat. Megnyomorította a gyerekkorom.
Mindig is irigykedtem azokra, akiknek szerető anyucijuk van :(
Ez van...Sprite! :D

Kole írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Lehet tőled email elérhetőséget kérni? Szétnéztem, de sehol nem találom. Köszönöm!

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@Kole Kiraktam a priflomra is, de leírom ide is: beauty(pont)ohverload(kukac)gmail(pont)com

paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

miért kell nekem mindig melléütni aaaaargghghg

Kisó írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

Szia! Én megvettem a teafás szappant (pont ilyet) főleg azért, mert nálad (és utána több helyen is ) olvastam, hogy jó, hasznos. Alapvetően kombinált bőröm van, de most ősszel elkezdett nagyon-nagyon zsírosodni. Mindig is voltak pattanásaim, amik most nagy stressz hatására (gondolom) meg is sokasodtak, nagyon, nekem elég durva szokott lenni, már-már kelések, és egyébként ha hozzá se nyúlok, akkor is nyoma marad (folt, vagy kis csomócska). Elkezdtem használni a szappant, és nagyon szárítja a bőröm, szabályosan húzódik tőle. De igazából nem zavar, mert a hidratáló krémem azonnal helyrehozza. Viszont egyre kevesebb a pattanásom, és a zsírosság is kezd csökkenni, sőt! :) Szóval köszönöm a tippet :)

Kisó írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
paphu írta... Best Blogger Tips[ válasz a hozzászólásra ]Best Blogger Templates

@Kisó Nagyon örülök, h bevált :)

Megjegyzés küldése

Rólunk

Népszerű bejegyzések

Keresés